О школи
О нама
Ово је наша школа
ОШ „1. мај“ Вртогош је мала школа која се налази на југу Србије, у Пчињском округу, у околини Врања. Централна школа налази се у селу Вртогош удаљеног 15-ак километара од Врања. Поред централне осмогодишње школе у састав улазе и издвојена четвороразредна одељења у селима Ристовац, Давидовац и Катун, као и осмогодишња школа у Дубници. Сва одељења школе су изванредно добро организована и у школској 2022/23. години броје 217 ученика, распоређених у 19 одељења, са 55 запослених лица.
Оно што нашу школу сврстава у ред бољих јесу њени ученици, који са наставницима успевају да буду у врху по својим постигнућима и освајају награде и признања на свим нивоима такмичења.
Боравак у нашој школи је сигурна позитивна и подстицајна средина за напредовање и рад. У нашој школи се негује: другарство, толеранција, поштовање, емпатија, самопоштовање, искреност, отвореност, ведрина и креативност.
Школа је решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја, број 022-05-168/2019-07 од 14. јуна 2022.године верификована за обављање делатности основног образовања и васпитања, у седишту и издвојеним одељењима.
Матична школа у Вртогошу
Основна школа у Вртогошу основана је одобрењем тадашњег Министра просвете негде у мају 1930. године.За школску 1930/1931. годину Министар је поставио у ову школу за учитељицу Даницу Илић која је радила у четвороразредном одељењу са око четрдесет ученика у сеоској згради у центру села. Решењем Краљевске банске управе установљено је грађење нове школске зграде која се користила све до 1989. године када је изграђена најновија школска зграда у којој се и данас обавља васпитно – образовни рад. Школа је првобитно носила име славног српског песника Ђуре Јакшића, да би после другог светског рата добила садашњи назив „1.мај“.
Издвојено одељење Дубница
Школа у Дубници је једна од најстаријих школа врањског краја. Њена богата историја је истовремено и историја Дубнице, њених околних села и њихових мештана.
Све до ослобођења од Турака далеке 1878. године, нико није смео ни да помисли на образовање, просвећивање и напредак. Али одмах по ослобођењу, Дубничани су почели да се боре за образовање своје деце и напредак села и живота. Предлог секретара Министарства просвете Милорада Шапчанина из септембра 1878. године да се отвори школа у селу Стропско за насеља Дубница, Стропско, Катун и Миливојце у спахијској згради, тј. старој кући Стојана Стаменковића – Саглама, мештани Дубнице, Катуна и Миливојца су оспорили јер је локација била превише далеко о наведених места. Дали су свој предлог да се школа отвори у Дубници јер је она географски центар за сва наведена села и са највећим бројем деце.
Како у Дубници није било погодне зграде а ни материјалних услова за изградњу нове, морало је да се сачека неко боље време. Чекање је трајало 26 година. За то време само су неки богатији Дубничани могли да шаљу своју децу у врањску или ристовачку основну школу.
Свој сан о отварању основне школе, ширењу видика и просвећивању свом, остварују школске 1907/1908. године у новоизграђеној школи са првим постављеним учитељем Симом Игумановићем. У изградњи објекта учествовали су здушно сви мештани, радећи иприлажући материјал. Тиме је постављен темељ културног преображаја и просвећивања народа овог краја чији је центар до дана данашњег – ШКОЛА.
Током своје историје школа је дограђивана, рушена, зидана поново. Променила је три пута своје име. Основана је као Државна народна школа „Милош Обилић“ чије је име носила до 1965. године када је добила име локалног ратног хероја из Другог светског рата, Константина Јовановића – Бекана. Поносно је носила и оправдавала његово име све до 01.септембра 1991. године када је просветне власти припајају Основној школи „1.мај“ Вртогош, чиме школа у Дубници губи статус самосталне школе. Школа у Дубници је као и њени мештани, чврста и истрајна у својим циљевима и путевима ка бољој будућности. Без обзира под којим именом, ова школа је носилац и ослонац свему што води напретку и успеху њених ученика, родитеља, мештана. Њени бивши ђаци осећају да јој дугују своје успехе и дарују јој најдрагоценији плод тог успеха – чувају је од заборава својим делима претварајући се у добре и успешне људе. Изнедрила је ова школа много лекара, професора, генерала, поштених људи и радника. И наставља тим путем као савремена и једна од најуспешнијих школа врањског краја, поносна на своје ученике, наставнике, особље, родитеље и мештане.
Издвојено одељење Катун
Прва школа у Катуну је почела са радом у сеоској кући мештанина Стојана Николића. Са доласком Бугара почела је изградња садашње школе .
Данас, школа у Катуну је издвојено одељење матичне школе „1.мај“ у Вртогошу. У свом саставу има два одељења нижих разреда у којима се изводи комбинована настава са ученицима. Наставу изводе учитељице Сузана Костић и Слађана Алексић. У оквиру школе се налази издвојено одељење ПУ „Пчелица“ у којој ради васпитачица Оливера Ђорђевић. Одељење предшколске установе има довољан број полазника свих узраста. Сарадња школе и предшколске установе је веома добра, тако да се многе активности у школи реализују заједно.
Бригу о хигијени и уређењу школе и школског дворишта до недавно је водио помоћни радник Србољуб Петровић, а сада се на тим пословима налази Марјан Петровић.
Издвојено одељење Давидовац
Давидовац спада у веома стара насеља. Према подацима из књиге Боривоја Трајковића и Зарија Михајловића „Школство у врањском крају“, сазнајемо да је школство манастирског типа у Давидовцу постојало још почетком 19. века. О томе сведоче и многи очувани историјски материјални извори, у које поред осталих, несумњиво спада и зграда српске царинарнице (ћумрука) из времена турске владавине, а данашња зграда у којој је смештено издвојено одељење Основне школе „1. мај „ Вртогош.
По одобрењу Министарства просвете 1924. године, поменута српска царинарница је адаптирана и прилагођена за школски рад, те су давидовачки основци те школске 1924/25. године учили школу у свом селу, што значи да ће наредне 2024. године бити стогодишњица постојања и рада ове школе. Први учитељ у Давидовцу је био Владимир Станојковић из Ратаја, а после њега низали су се бројни учитељи и учитељице долазећи из разних крајева Србије. Неки од њих су се задржавали краће или дуже, али је свакo оставио свој драгоцени траг радећи на ширењу васпитања и образовања у овом селу. Осим тога, целокупна културно-просветна и економско-политичка активност тог времена се одвијала преко учитеља.
Данас, ово издвојено одељење има укупно 23 ученика од првог до четвртог разреда који функционишу у два комбинована одељења и са њима раде учитељица Ружица Јовић и учитељ Боривоје Манасијевић. Осим редовне наставе ученицима је омогућено и похађање часова Обогаћеног једносменског рада који је заживео управо у овом издвојеном одељењу, школске 2019/20. године и од тада се веома успешно реализује. Наши ученици учествују у бројним наставним и ваннаставним активностима у којима могу изразити своја знања, вештине, интересовања и способности.
Иако је зграда наше школе још из времена владавине Турака, па су зидови стари и оронули, настава се заснива на савременим методама и облицима рада уз примену савремене ИК технологије, те ученици могу несметано овладати знањима у складу са временом у коме живе.
Ученици и учитељи из Давидовца у будућности желе школу у којој су ученици увек срећни и безбедни, у којој стичу функционална знања и развијају здраве стилове живота, школу у којој је могућ потпун развој ученика и испољавање њихове личности, школу коју ученици доживљавају као своју другу кућу, другу породицу.
Издвојено одељење Ристовац
Школа у Ристовцу почела је са радом 1907. године у згради југоисточно од данашње. Школска зграда која се и данас користи саграђена је 1909. године. Сагласно закону школа, много година касније, 1962. ушла је у састав основне школе “1.мај” у Вртогошу, као њено издвојено одељење. Школа је реновирана 1996. године када је дограђен и вртић у саставу истог објекта.
Данас, издвојено одељење ОШ “1.мај” у Ристовцу похађају ученици Горњег и Доњег Ристовца у два комбинована одељења са учитељем Славољубом Грујићем и учитељицом Данијелом Тасић. У склопу школе је и вртић у ком са децом ради васпитачица Марија Митић.
Запослени
| УПРАВА ШКОЛЕ | Слађана Димчић – директор школе Лидија Илић – помоћник директора Слађана Љубић– секретар |
| АДМИНИСТРАЦИЈА | Милка Трајковић – благајник Катарина Јовановић – референт за правне, кадровске и административне послове |
| СТРУЧНИ САРАДНИЦИ | Снежана Стефановић – педагог Жаклина Костић – библиотекар Лидија Илић – библиотекар |
| РАЗРЕДНА НАСТАВА | Миодраг Трајковић– I-1 Ана Стојковић – II-1 Соња Ђорђевић – III-1 Небојша Митић – IV-1 Снежана Додић – I-2, II-2 Маја Анђелковић– III-2, IV-2 Славољуб Грујић – II-3,IV-3 Данијела Тасић – I-3 Боривоје Манасијевић– I-4, II-4 Ружица Јовић– III-4, IV-4 Сузана Костић – II-5, IV-5 Слађана Алексић – I-5, III-5 |
| ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК | Милена Стојановић |
| ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД | Лидија Трајковић Оливера Младеновић |
| ПРЕДМЕТНА НАСТАВА | Наташа Лекић– наставник српског језика Јована Илић– наставник српског језика Маја Михајловић – наставник енглеског језика Негица Костић – наставник енглеског језика Оливера Андонова – наставник енглеског језика Жаклина Костић – наставник француског језика Лидија Илић – наставник француског језика Милан Стојановић – наставник математике Милица Ђорђевић – наставник математике Јелена Воиновић – наставник физике Данијела Петковић – наставник биологије Горица Тасић – наставник хемије Татјана Голубовић– наставник географије Горан Бабановић – наставник историје Слађан Ивановић – наставник историјe Милован Костадиновски- наставник историје Јелена Станојевић – наставник историје Мирослав Стошић – наставник историје Сузана Алар – наставник музичке културе Ивица Митић – наставник технике и технологије Габријела Момчиловић – наставник ликовне културе Лидија Стојановић- наставник верске наставе Предраг Стојковић – наставник информатике и рачунарства Мирослав Стојковић – наставник музичке културе Александар Станојковић – наставник физичког и здравственог васпитања Стевановић Милош – наставник физичког и здравственог васпитања |
Школски одбор
Школски одбор Основне школе у Вртогошу именован Решењем Скупштине града Врања број 02-47/2022-10 од 10.06.2022. године чине следећи чланови:
Представници локалне самоуправе: Сузана Митић, Ненад Трајковић и Градимир Стојановић,
Представници запослених: Милан Стојановић, Ана Стојковић и Соња Ђорђевић,
Представници родитеља: Дејан Стајић, Саша Ђорђевић и Милена Величковић.
Савет родитеља
Усавет родитеља школе бира се по један представник родитеља, односно другог законског заступника ученика сваког одељења.Савет родитеља своје предлоге, питања и ставове упућује органу управљања, директору, стручним органима установе и ученичком парламенту. Чланови Савета родитеља за школску 2023-24. годину су:
Вртогош
- Милош Тасић (представник родитеља I разреда)
- Милош Антић (представник родитеља II разреда)
- Јелена Николић (представник родитеља III разреда)
- Марина Станковић (представник родитеља IV разреда)
- Марија Милошевић Ђорђевић (представник родитеља V разреда)
- Јелена Милановић (представник родитеља VI разреда)
- Мирослав Ђорђевић (представник родитеља VII разреда)
- Марина Станковић (представник родитеља VIII разреда)
Дубница
- Миодраг Стошић (представник родитеља I и II разреда)
- Бојана Аритоновић (представник родитеља III и IV разреда)
- Ивана Вељковић (представник родитеља V разреда)
- Маријана Тољић (представник родитеља VI разреда)
- Сузана Тасић (представник родитеља VII разреда)
- Маја Миљковић (представник родитеља VIII разреда)
Ристовац
- Јадранка Богдановић (представник родитеља I разреда)
- Александар Станојковић (представник родитељаII и IV разреда)
Давидовац
- Андријана Милошевић (представник родитеља I и II разреда)
- Ивана Вељковић (представник родитеља III и IV разреда)
Катун
- Дејан Величковић (представник родитеља I и III разреда)
- Јасминка Антић (представник родитеља II и IV разреда)
Продужени боравак
Основни концепт продуженог боравка у нашој школи је стварање услова да ученици у целини задовоље потребу за изражавањем и комуникацијом, продубе интересовања, усаврше вештине и повећају обим и квалитет знања. Боравак је дружење, комуникација, стасавање и оспособљавање.
У средишту пажње су потребе деце. Наш императив је да ученици у боравку ослободе своје укупне могућности у циљу стваралачког изражавања сопствене личности путем уметности, спорта, музике, језика.
Поред израде домаћих задатака, акценат је стављен и на многобројне секције и активности у оквиру којих ученици имају могућност да напредују и остваре свој потенцијал.
Сама структура секција и активности је пажљиво планирана и у функцији је унутрашње мотивације и превенције дисфункционалних облика понашања.
Боравак у нашој школи јединствен је и по томе што се примењује прилагођавање садржаја, облика, метода и средстава васпитно-образовног рада са степеном усвојеног знања и индивидуалним могућностима ученика. Да би овај процес био успешнији, наставници у боравку користе наставне и васпитне облике и методе рада које стимулишу ученика на активност и самосталност при решавању проблема. У нашем боравку и повучени и осетљивији ученици стичу другарства, имају прилику да осете успех, постају део тима. Зато је боравак више од учења. У њему се машта , разговара, игра, мисли и дружи.
Продужени боравак је необавезни организовани облик васпитно-образовног рада у оквиру основне школе који се проводи пре или после редовне наставе и има своје социјалне, васпитне, педагошке и здравствене вредности. Учитељ у продуженом боравку прати образовне садржаје школе, буди знатижељу, креативност и ствара позитивно окружење за рад. Ученици током продуженог боравка имају могућност да буду укључени у рад секција, радионица, тренинга или пројеката везаних за рад школе.
Једносменски рад
Пилот пројекат,, Једносменски рад у школи “ саставни је део Годишњег плана рада школе. Предвиђа да се кроз рад у једној смени ученицима после наставе понуде добро осмишљене активности. Ученици ће имати могућност да се после наставе могу укључити у разноврсне планом предвиђене активности усклађене могућностима школе и потребама ученика. Циљ пројекта је да се учење заврши у школи. Пилот пројекат је уведен у издвојеним одељењима Ристовац и Давидовац, Вртогош, Дубница. Циљна група у којој се пројекат реализује су ученици од 1. до 4. разреда матичне школе у Вртогошу и издвојених одељења у Ристовцу, Давидовцу, Дубници. Носиоци активности су Лидија Трајковић, Оливера Андонова, Јована Илић, Милена Живковић. Место реализације су учионице, школско двориште, спољни терени, локални ресурси. Додатни ресурси у реализацији пројекта биће родитељи ученика од 1. до 4. разреда, мештани села. Пројекат се реализује на 5 модела- активности и то:
Подршка у учењу
Слободне активности по избору ученика
Свет финансија
Моја школа- моја позорница
International day(Интернационални дан)
Ученичка задруга
У нашој школи већ три године успешно ради ученичка задруга Ластавица.
Ученичке задруге оснивају ученици радници школа и родитељи ученика.
Ученичку задругу представљају директор школе и педагошки руководилац ученичке задруге. Седиште ученичке задруге је у школи. Ученичка задруга у пословању и правном промету са трећим лицима користи мали печат школе.
Циљ и задаци ученичке задруге су:
- Развијање позитивног односа према раду и стваралаштву
- Стварање радних навика и професионално усмеравање ученика;
- Повезивање наставе са производним и другим друштвено корисним радом;
- Развијање свести о колективном раду, сарадњи и међусобном помагању;
- Развијање осецаја одговорности за преузете обавезе и дужности и за поштовање рада и радне дисциплине;
- Уређење и развој школе и сопствене средине;
- Стицање средстава и њихово распоређивање за намене утврђење законом и овим правилима.
Руководилац: Небојша Митић, професор разредне наставе
Тимови
Стручни актив за развој школског програма чине представници наставника и стручних сарадника. Чланове овог актива именује Наставничко веће.
Чланови Актива за ову школску годину су:
- Координатор: Јелена Воиновић
- Помоћник:Горица Тасић
- Слађана Алексић
- Ружица Јовић
- Миодраг Трајковић
- Милош Стевановић
- Горан Бабановић
- Наташа Лекић
- Оливера Андонов
Педагошки колегијум чине: председник Стручног већа за разредну наставу, председник Стручног већа за развојно планирање, председник Стручног актива за развој школског програма и председници стручних већа за области предмета, као и представник стручних сарадника. Педагошким колегијумом председава и руководи директор школе. Чланови за шк.2023-24:
- Слађана Димчић, директор школе
- Лидија Илић, помоћник директора
- Снежана Стефановић, педагог школе
- Јована Илић
- Жаклина Костић
- Ивица Митић
- Наташа Лекић
- Ана Стојковић
- Татјана Голубовић
- Јелена Воиновић
- Соња Ђорђевић
- Милан Стојановић
- Маја Михајловић
- Габријела Момчиловић
- Координатор: Јована Илић
- Помоћник: Ана Стојковић
- Снежана Стефановић
- Соња Ђорђевић
- Ана Стојковић
- Габријела Момчиловић
- Милица Ђорђевић
- Милан Стојановић, Представник локалне самоуправе
- Представник Ученичког парламента
- Представник Савета родитеља
- Координатор: Жаклина Костић
- Помоћник: Миодраг Трајковић
- Слађана Димчић, директор школе
- Лидија Илић, помоћник директора
- Снежана Стефановић, педагог школе
- Слађана Љубић секретар
- Милица Ђорђевић
- Снежана Додић
- Боривоје Манасијевић
- Милош Стевановић
- Наташа Лекић
- Представник Савета родитеља
- Представник Ученичког парламента
- Представник Локалне самоуправе
- Координатор: Снежана Стефановић
- Помоћник: Ружица Јовић
- Лидија Трајковић
- Слађана Алексић
- Ивица Митић
- Маја Михајловић
- Координатор: Лидија Илић
- Помоћник: Милица Ђорђевић
- Славољуб Грујић
- Снежана Додић
- Небојша Митић
- Оливера Младеновић
- Маја Анђелковић
- Координатор: Данијела Петковић
- Помоћник: Милан Стојановић
- Горица Тасић
- Лидија Илић
- Сузана Алар
- Координатор: Ана Стојковић
- Помоћник: Јелена Станојевић
- Милена Стојановић
- Лидија Стојановић
- Јелена Воиновић
- Слађан Ивановић
- Координатор: Ивица Митић
- Помоћник: Данијела Петковић
- Оливера Младеновић
- Слађана Алексић
- Лидија Трајковић
- Мирослав Стошић
- Координатор: Татјана Голубовић
- Помоћник: Лидија Стојановић
- Сузана Костић
- Данијела Тасић
- Александар Станојковић
- Мирослав Стојковић
- Оливера Андонова
- Координатор: Соња Ђорђевић
- Помоћник: Татјана Голубовић
- Снежана Стефановић
- Славољуб Грујић
- Боривоје Манасијевић
- Сузана Костић
- Лидија Илић
- Маја Анђелковић
- Координатор: Снежана Стефановић
- Помоћник: Маја Михајловић
- Габријела Момчиловић
- Негица Костић
- Маја Михајловић
- Данијела Тасић
- Координатор: Маја Михајловић
- Помоћник: Милена Стојановић
- Небојша Митић
- Предраг Стојковић
- Јована Илић
- Жаклина Костић
- Негица Костић
- Сузана Алар
- Милош Стевановић
- Лидија Стојановић
- Мирослав Стојковић
- Јелена Станојевић
- Координатор: Јована Илић
- Помоћник : Жаклина Костић
- Снежана Додић
- Ружица Јовић
- Сузана Костић
- Оливера Младеновић
- Ана Стојковић
- Лидија Трајковић
- Данијела Тасић
Стручно усавршавање
СТАЛНО СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „1. МАЈ“ ВРТОГОШ
Наставник и стручни сарадник има право и дужност да сваке школске године учествује у остваривању различитих облика стручног усавршавања.
Облици стручног усавршавања, приоритетне области, програми, начин организовања и друга питања од значаја за развој система стручног усавршавања утврђени су Правилником о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника. Права и дужности наставника и стручних сарадника садржане су у члановима 25. – 28. овог Правилника.
ОШ „ 1. мај “ Вртогошје усвојила Упутство осталном стручном усавршавању наставника и стручних сарадника којим су утврђене: врсте активности стручног усавршавања, улоге наставника и стручних сарадника (врсте њиховог ангажовања), припадајујући број сати, односно бодова за извођење или учешће у реализацији активности (према табели приказаној у прилогу 1 овог Упутства), начин њиховог планирања, вођења евиденције о њиховој реализацији и докази којима се исте потврђују. Осим наведеног, овим упутством утврђују се и одговорности за планирање, вођење евиденције и базе података, праћење, анализирање и вредновање резултата и извештавање о стручном усавршавању наставника и стручних сарадника.
ОШ„ 1. мај “ Вртогош планира све облике стручног усавршавања наставника и стручних сарадника приликом израде Годишњег плана рада, који усклађује са Развојним планом, резултатима самовредновања и спољашњег вредновања рада Школе.
Дужност наставника и стручног сарадника је да, на крају школске године, припреми свој Лични план професионалног развоја на прописаном обрасцу, приказаном у прилогу 2 овог упутства, и достави га стручној служби ради израде годишњег плана рада Школе за наредну школску годину.
Професионални развој је сложен процес који подразумева стално развијање компетенција наставника и стручног сарадника ради квалитетнијег обављања посла и унапређивања развоја ученика и нивоа њиховог постигнућа.Саставни и oбавезни део професионалног развоја је стручно усавршавање које подразумева стицање нових и усавршавање постојећих компетенција важних за унапређивање образовно-васпитног рада. (http://katalog.zuov.rs/Kompetencije.aspx)
Наставник и стручни сарадник је дужан да води евиденцију свог стручног усавршавања на прописаном обрасцу, Евиденционом листу, који је представљен у прилогу 3 овог упутства. Саставни део овог обрасца је и опис елемената у табели којим се ближе одређује начин попуњавања обрасца.Примерак попуњеног и потписаног обрасца, наставник и стручни сарадник је дужан да достави стручној служби Школе на крају школске године ради чувања у досијеу наставника и стручног сарадника.
Документи и линкови:
- Правилник о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника
- Упутство о ССУ у ОШ 1.мај Вртогош за школску 2022/23
- Бодовна листа облика стручног усавршавања у установи
- Образац – Лични план професионалног развоја
- Образац – Евиденциони лист о стручном усавршавању
- Каталог програма сталног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника
Ученици генерације
ШКОЛСКА 2022/23
ОДЛУКОМ НАСТАВНИЧКОГ ВЕЋА НАШЕ ШКОЛЕ, НА СЕДНИЦИ ОДРЖАНОЈ 08.ЈУНА 2023. ГОДИНЕ, ЗА УЧЕНИКА ГЕНЕРАЦИЈЕ У ШКОЛСКОЈ 2022/2023. ГОДИНИ ПРОГЛАШЕНА ЈЕ ЛАНА СТОЈАНОВИЋ, УЧЕНИЦА VIII-1. ЛАНИ ЖЕЛИМО ПУНО УСПЕХА У ДАЉЕМ ШКОЛОВАЊУ.